7 oktober 2020
Hoe heb jij je bezoek aan de mondzorgpraktijk ervaren? Ben je tevreden of juist helemaal niet? Laat het je tandarts weten, want dan kunnen jullie samen een gesprek aangaan om naar een oplossing te zoeken.
Daarom kun je in de wachtkamer van je tandarts een poster tegenkomen met de slogan ‘Tevreden? Of juist niet? Meld het bij de balie'. Of je ziet deze boodschap van KNMT, de beroepsorganisatie van tandartsen, op het wachtkamerscherm en/of op de website van je mondzorgpraktijk.
Zeker als iets niet naar tevredenheid is verlopen, is het van belang dit te melden en te bespreken. Zo kan worden voorkomen dat je ongenoegen groter wordt en dat je mogelijk een klachtenprocedure gaat starten. Die is vaak ingrijpend en heeft veel impact op zowel de patiënt als de mondzorgverlener.
Maar laat het vooral ook weten als je heel tevreden bent. Geef dan gerust een compliment! Dat is ook leerzaam voor je tandarts en het hele team.