Tevreden of juist niet? Laat het je tandarts weten!

7 oktober 2020

Foto van Tevreden of juist niet? Laat het je tandarts weten!

Hoe heb jij je bezoek aan de mondzorgpraktijk ervaren? Ben je tevreden of juist helemaal niet? Laat het je tandarts weten, want dan kunnen jullie samen een gesprek aangaan om naar een oplossing te zoeken.

Jouw mening is belangrijk

Daarom kun je in de wachtkamer van je tandarts een poster tegenkomen met de slogan ‘Tevreden? Of juist niet? Meld het bij de balie'. Of je ziet deze boodschap van KNMT, de beroepsorganisatie van tandartsen, op het wachtkamerscherm en/of op de website van je mondzorgpraktijk.

Voorkom een ingrijpende klachtenprocedure  

Zeker als iets niet naar tevredenheid is verlopen, is het van belang dit te melden en te bespreken. Zo kan worden voorkomen dat je ongenoegen groter wordt en dat je mogelijk een klachtenprocedure gaat starten. Die is vaak ingrijpend en heeft veel impact op zowel de patiënt als de mondzorgverlener.

Compliment is ook leerzaam

Maar laat het vooral ook weten als je heel tevreden bent. Geef dan gerust een compliment! Dat is ook leerzaam voor je tandarts en het hele team.