Heb je een klacht over je tandarts, orthodontist of tandprotheticus en komen jullie er samen niet uit? Dan kun je gebruikmaken van de KNMT Klachtenservice of de ONT Klachtenservice.
Alle tandartsen, tandartsspecialisten en tandprothetici zijn wettelijk verplicht een klachtenregeling te hebben. De meeste tandartsen en tandartsspecialisten maken hiervoor gebruik van de KNMT Klachtenservice en tandprothetici maken hiervoor gebruik van de ONT Klachtenservice.
Als je een klacht indient bij de KNMT Klachtenservice dan gaat een klachtenfunctionaris bemiddelen tussen jou en je behandelaar om tot een goede oplossing te komen. Meestal lukt dat!
De inzet van een klachtenfunctionaris is gratis.
De KNMT Klachtenservice is goedgekeurd door de Consumentenbond.
Heb je gecheckt of jouw tandarts is aangesloten bij de KNMT Klachtenservice, bijvoorbeeld door contact op te nemen met het Tandheelkundig Informatie Punt? Als dit het geval is, kan je hier je klacht over jouw tandarts indienen:
Klacht indienen bij de KNMT Klachtenservice
Wil je weten of jouw tandprotheticus is aangesloten bij de klachtenservice van de Organisatie van Nederlandse Tandprothetici (ONT), doe dan eerst de check. Ook dan kun je met je vragen altijd eerst terecht bij het Tandheelkundig Informatie Punt. Als je tandprotheticus aangesloten is kun je hieronder je klacht indienen.
Klacht indienen bij de ONT Klachtenservice
Een TIP-medewerker neemt jouw klacht niet in behandeling en bemiddelt niet tussen jou en jouw mondzorgverlener, maar vertelt je duidelijk wat je het beste kunt doen om samen met je behandelaar tot een oplossing te komen. Door contact op te nemen met het TIP heb je dus geen bemiddelingsaanvraag ingediend. Komen jullie er niet uit, dan kun je een aanvraag voor klachtenbemiddeling indienen.
De meeste klachten worden opgelost via de KNMT Klachtenservice. Maar als dat toch niet lukt, kun je na de klachtenprocedure nog naar de Geschilleninstantie Mondzorg stappen.
Bron: KNMT
'De Tandenmuis' is het nieuwste deel van de beroemde Muizenhuis-boekenreeks van Karina Schaapman. Dit keer gaat het verhaal van Sam en Julia over tanden wisselen!
Wil jij een exemplaar winnen? Laat ons dan in een e-mail weten waarom jij het boek zou moeten winnen. Stuur vóór 1 december je bericht naar winactieaohg@knmt.nl. De 10 leukste inzendingen worden beloond met een boek én een cadeauset t.w.v. €29,99!