Heb je een vraag over een rekening of begroting? Over de gang van zaken in de praktijk of een behandeling? Stuur je vraag naar het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP). De medewerkers van TIP geven antwoord op je vraag of verwijzen je door als dat nodig is.
Heb je een klacht over je behandelaar en kom je er samen niet uit? Ook dan kun je contact opnemen met het TIP. We kunnen je bijvoorbeeld tips geven of doorverwijzen naar de klachtenregeling van tandartsen die lid zijn van de KNMT. Je kunt bij het TIP ook nagaan of jouw tandarts is aangesloten bij de KNMT Klachtenservice.
Wil je weten of jouw tandprotheticus is aangesloten bij de klachtenservice van de Organisatie van Nederlandse Tandprothetici, doe dan eerst de check. Ook dan kun je voor informatie altijd terecht bij het TIP.
Een TIP-medewerker neemt jouw klacht niet in behandeling en bemiddelt niet tussen jou en jouw mondzorgverlener, maar vertelt je duidelijk wat je het beste kunt doen om samen met je behandelaar tot een oplossing te komen. Door contact op te nemen met het TIP heb je dus geen bemiddelingsaanvraag ingediend. Komen jullie er niet uit, dan kun je een aanvraag voor klachtenbemiddeling indienen.
Voor vragen over vergoedingen van tandheelkundige zorg kun je contact opnemen met je zorgverzekeraar. Die kan je precies vertellen welke tandheelkundige zorg vergoed wordt binnen jouw polis.
Je privacy is voor het TIP een waardevol goed. Het TIP verstrekt geen informatie aan derden. Je tandarts, orthodontist, tandprotheticus of verzekeraar wordt dus niet op de hoogte gebracht van je vraag.
Om je tijdens de overstapweken een handje te helpen, geven we informatie over hoe het zit met de zorgverzekering en de aanvullende tandartsverzekering.
Lees meer over de zorgverzekering en de aanvullende tandartsverzekering.