Heb je een vraag over een rekening of begroting? Over de gang van zaken in de praktijk of een behandeling? Stuur je vraag naar het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP). De medewerkers van TIP kunnen je adviseren, informeren en ze verwijzen door als dat nodig is. Voor de duidelijkheid: het TIP is telefonisch niet bereikbaar.
Voor vragen over vergoedingen van tandheelkundige zorg kun je contact opnemen met je zorgverzekeraar. Die kan je precies vertellen welke tandheelkundige zorg vergoed wordt binnen jouw polis.
Klachten
Ook helpt het TIP je op weg als je een klacht hebt over je tandarts. Het Tandheelkundig Informatie Punt is zelf geen klachtenbureau, maar kan je wel advies geven over hoe je om kunt gaan met de klacht. Het is belangrijk dat je eerst je klacht kenbaar maakt bij de behandelaar.
Kom je er samen niet uit? Dan kan het TIP je doorverwijzen naar een klachtenregeling.
Na indiening van je klacht gaat een klachtenfunctionaris met jouw melding aan de slag. Hij of zij geeft geen oordeel en doet geen uitspraak over schadevergoeding, maar bemiddelt tussen jou en je tandarts om samen tot een oplossing te komen. De meeste klachten worden zo opgelost.
Op dit moment is de KNMT Klachtenservice onderbezet. Het opstarten van de klachtenprocedure en de communicatie daarover duurt daarom langer dan we zouden willen. Bij voorbaat dank voor je geduld.
Privacy
Je privacy is voor het TIP een waardevol goed. Het TIP is een onafhankelijke organisatie die geen informatie aan derden verstrekt. Je tandarts of verzekeraar wordt dus niet op de hoogte gebracht.